mandag 8. juli 2013

The Real Ironman

Jeg vil gjøre alt for barna mine, absolutt alt! Det tror jeg alle vil. Vel, noen drar den litt lenger enn andre, og på en litt uventet måte. For aldri har jeg tenkt at å gjøre alt for barna mine vil innebære å løpe maraton, delta i triathlon, eller fullføre Iron Man. Seks ganger! For Dick Hoyt innebærer å gjøre alt for sønnen sin, nettopp dette.

Det startet med at Rick spurte faren om han ville bli med på et veldedighetsløp til støtte for en handicappet idrettsutøver. Dick sa ja, og siden har de løpt.

Team Hoyt er mine helter. De lar seg ikke stoppe, de jobber sammen for å nå målene sine, de støtter hverandre. Og enda viktigere: Rick får delta, på linje med andre. Han får delta i samfunnet, i kulturlivet. Og det er så viktig!

Innerst inne håper jeg lilleturbo ikke foreslår at vi skal gjennomføre Iron Man, men om det er det hun vil? Vel, da gjør vi vel det da. Alt går!



 


"Dad, when I´m running, it feels like my disability disappears" - Rick Hoyt                                        






         

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar